De greens van Golfclub Westland op het Juliana sportpark zijn de lente van 2024 beter dan ooit i.v.m. dezelfde periode in voorgaande jaren. Dat belooft veel voor dit golfjaar. We zijn vanzelfsprekend ons greenteam erg dankbaar; zowel de greens als de bijbehorende foregreens worden wekelijks 2 x bijgehouden door Koos, Wim, Luuk, Jan, Aad, Laurens en Aad. Mannen zonder wie ons geliefde golfsport geen rollend eindspel heeft!

Natuurlijk staan de maaibeurten niet op zichzelf, maar zijn onderdeel van een totaal onderhoudsplan. Sinds 2,5 jaar heeft Martin van Staalduinen dit professioneel opgepakt, en werkt hij samen met verschillende leveranciers, dienstverleners en de Gemeente Westland om de kwaliteit van onze greens op te schroeven en te waarborgen.  Denk hierbij aan AH Vrij (totaal onderhoud sportvelden) en de Firma Oosthoek (groot onderhoud greens); Vos Kapelle (grondmonsters en bemestingschema’s greens); Pols Zuidland (leverancier en jaarlijks onderhoud van onze greenmachines) en beregening Van Oosten beregening (afzonderlijke beregening van de greens).

Als het om greens gaat, valt of staat met aandacht en zorg. En die wordt genomen, en niet alleen door onszelf. We danken in bijzonder voetbalclub FC-’s-Gravenzande voor de zorg die afgelopen winter is genomen om tijdens voetbal trainingen en wedstrijden de greens te ontzien.

Nu de golfers zelf nog…. En daarvoor geldt “zij die schoen passen….” “…. Nemen vanaf nu ook de Pitchfork ter hand”! :)

OPROEP!

Er is nog steeds behoefte om te verbeteren en te verfijnen. Niet alleen het maaien van de greens maar ook het fijnere werk in de bunkers of bossages om de greens verdienen de nodige zorg. Ken je iemand die, of lijkt het je zelf wat om te helpen in het greenteam van GCW, neem contact op met Bram (0628343668).