Golfen op een voetbalveld?

De voetbalvelden liggen meer te wachten op de voetballers dan dat er daadwerkelijk gebruik van gemaakt wordt. Zonde vond initiatiefnemer Bram Kloos. Hij startte alweer bijna 15 jaar geleden met Golf Training Centrum Westland (nu Golfclub Westland) op een paar voetbalvelden met een ‘kleine keet’, een ballenuitgifte machine en een tweedehands buggy. Een paar matten, een paar oefenclubs en wat driving range ballen.

Nu al die jaren later is het uitgegroeid tot een volwaardige par 3 baan met 4 golfpro’s en 4 golf-assistenten, een NGF-accreditatie en handicap-registratie. De club heeft 725 golfers die lid zijn van Stichting Golfclub Westland, waarvan 425 leden een jaarkaart hebben. Het park wordt op korte termijn uitgebreid met diverse oefenfaciliteiten. Kortom er wordt een mooi pad bewandeld en er staat nog veel te gebeuren! Golfen op een voetbalveld is een mooi alternatief als er niet meer ruimte beschikbaar is, dit heeft Golfclub Westland (de enige golfclub in het Westland) wel bewezen!

Je bent van harte welkom: zie onderstaande reactie van een speler die meegedaan heeft aan het bekende Westland Open:

“Waar maak je het nog mee dat de marshall je in z’n buggy meeneemt om de routing van de golfbaan te laten zien, voordat je aan je rondje begint? Dat gebeurde mij op GC Westland. Zo’n gastvrije ontvangst is me nog nergens ten deel gevallen. Sorry The International, maar daarmee steekt de GC Westland u in hospitality naar de kroon”.

• Ballenkaart € 20,00*
  • Greenfee € 20,00*

* € 18,00 indien lid van Golfclub Westland

• Stichting Golfclub Westland zonder registratie € 42,50
  • Stichting Golfclub Westland met registratie tot 18 jaar € 57,50
  • Stichting Golfclub Westland met registratie € 67,50
  • Jaarkaart jeugd op aanvraag.
  • Jaarkaart vanaf 21 jaar € 345,00*

* Indien lid van Golfclub Westland

• Privéles 1 persoon (half uur) € 30,00
  • Privéles 2 personen (half uur) € 35,00