Afgelopen zondag 21 april 2024 is er weer gespeeld om de begeerde vrijwilligers trofee: De “Rinus Hagen CUP”.
Altijd een mooie dag (ook met prachtig golf-weer) om met vrijwilligers van de club het leukste toernooi te spelen. Een bruto-netto wedstrijd zonder een maximaal aantal slagen; er moet dus echt gegolft worden voor de prijzen.

Na 18 holes, bij hole 19 een borrel en na de prijsuitreiking afsluiten met diner. Partners mochten ook aansluiten bij het eten dus het was een “full house” en er kon weer goed bijgekletst worden.

De Winst ging deze editie naar 1 van onze “eerste” vrijwilligers. Nu inmiddels semi-professioneel als lid van het MT van de club en onder andere verantwoordelijk voor de aanleg en kwaliteit van onze greens. We hebben het natuurlijk over onze greenmanager: Martin van Staalduinen
Een prachtige toef op de taart was de inzet van een andere “van Staalduinen”  (geen familie overigens). Deze vrijwilliger is tevens verantwoordelijk voor de staat van de greens en dan ook wekelijks te vinden achter of boven een maaimachine, op het gras of in de garage: dat is onze Aad van Staalduinen. Hij presteerde het om naast het behalen van de 2e plaats in het toernooi, als eerste ooit uit de geschiedenis van de Rinus Hagen CUP een      HOLE IN ONE    te slaan en wel op hole 10!!!.
De 3e positie werd opgeëist door ook een vrijwilliger van het eerste uur, verantwoordelijk voor de oprichting en inhoudelijke inrichting van onze theoriecommissie: Frank Post.
Tot slot in de prijzenpot, een vrijwilliger uit de jongere garde, die ondersteuning biedt en tevens trainingen verzorgt aan en bij de golfschool: Mike Middelburg. Hij wist de bal het “Nearest to the Pin” te plaatsen en pakte daarbij verdiend de neary.

De les is dus ook: Als je traint, de regels onder controle hebt en/of de greens weet te bespelen, kun je winnen!

———–Rinus Hagen CUP 2024———-

1e: Martin van Staalduinen (56 netto)
2e: Aad van Staalduinen (57 netto)
3e: Frank Post (58 netto)
neary: Mike Middelburg

HOLE IN ONE (hole 10): Aad van Staalduinen!!!

Heren, van harte gefeliciteerd hopelijk tot een volgende editie.
We danken alle deelnemers en gasten voor jullie aanwezigheid. Maar in het bijzonder: alle vrijwilligers van nu en het verleden voor de bijdrage die zij leveren voor de ontwikkeling, de groei en het voortbestaan van deze geweldige golfclub!!