Na een fantastische maand heeft afgelopen zondag de ontknoping plaatsgehad. Spannend was het zeker in alle drie de categorieën en tot het allerlaatst was de finale stand nog een vraag.

CATEGORIE 3
In Categorie 3 heeft bij afwezigheid van Beppie van der Dungen en Michiel Aalbrecht (respectievelijk 1 en 2 in de ranking tot 29 oktober), Jos Vijverberg zijn “Ringerscore” met 9!! slagen verbeterd en daarmee het podium op de hoogste tree bestegen.

CATEGORIE 2
De stand van Categorie 2 is gelijk gebleven na de ronde van 29 oktober. nrs 1,2 en 3 verbeteren alledrie hun score maar blijven ondanks de verschillen hun plek in het klasseement behouden: 1. Yvonne Warmerdam, 2. Wil van de Meer en 3. John van der Meijs.

CATEGORIE 1
Het echte knallen bleef voorbehouden aan de hoogste Categorie. We begonnen de laatste speeldag met Ted van de Berg en Paul Barendse op de hoogste trede met 50 slagen; gevolgd door Ingrid Zwinkels op plaats 2 met 52 slagen & Ed Heskes samen met Aad Dekker op plaats 3. Na een ochtend golf bleek outsider Henry Schunlau De Man Of The Match. Hij begon zijn ronde met 56 slagen in de ringerscore, maar presteert het om in 1 ronde met 49 slagen door te komen. Dat was tevens zijn eindstand. 49 SLAGEN.
Alleen Paul Barendse wist naast hem te komen met 1 verbeterde hole maakt hij van  50 ook een 49.

PLAY OFF
nog 5 holes waren nodig waarbij Paul en Henry de uiteindelijke strijd moesten leveren voor de winst. Paul Barendse maakt een 3 waar Henry een 4 moest noteren. Dat maakt Paul verdient de Winnaar van het toernooi. Maar zonder schaamte met een ronde van -5 wordt hij gevolgd door Henry

Eindklassement ringerscore oktober 2023

UITSLAGEN
Categorie 1
1. Paul Barendse (49)
2. Henry Schunlau (49)
3. Ingrid Zwinkels / Ted van de Berg (50)

Categorie 2
1. Yvonne Warmerdam (57)
2. Wil van de Meer (58)
3. John van der Meijs (59)

Categorie 3
1. Jos Vijverberg (65)
2. Beppy van der Dungen (68)
3. Michiel Aalbrecht (71)

MAN OF DE MATCH 29 oktober
Henry Schunlau met 49 slagen rond!!!

Het was een zeer geslaagde ringerscore maand. We danken alle deelnemers maar in het bijzonder de wedstrijd commissie leden, de greenkeeper en sweepers die s ochtends vroeg de green water- en bladvrij gemaakt hebben. Diny die voor koffie thee en lunch heeft gezorgd.
op naar een mooi winterseizoen.

Team Golfclub Westland

Eindklassement ringerscore oktober 2023