Veelgestelde vragen:

Als beginnende golfer krijg je veel informatie te verwerken. hier een handige hulplijst om nieuwe termen en bijbehorende inhoud te kunnen “verbinden”.

• Waarom een NGF-registratie?

Wanneer je op een golfbaan gaat spelen ben je verplicht om geregistreerd te zijn bij de Nederlandse Golf Federatie (NGF). Deze registratie verloopt via Golfclub Westland
Dit lidmaatschap kost € 67,50 per kalenderjaar (gaat dus op 1 januari in). Het bedrag voor de NGF-registratie is reeds inbegrepen in de Start Gewoon cursus. Voor dit jaar is deze NGF-registratie betaald.

• Wat is een jaarkaart bij Golfclub Westland (GCW)?

Een jaarkaart geeft je het recht om onbeperkt te golfen op de holes. Bij GCW kost de jaarkaart € 345,00 en gaat de eerste dag van de nieuwe maand in.

• Wat is een greenfee?

Wanneer je geen jaarkaart hebt, kun je spelen op basis van een dagkaart. Dat heet in de golfsport een “greenfee”.  Bij Golfclub Westland kost een greenfee € 12,50 voor 9 holes en € 20,00 voor 18 holes.

• Ballenkaart?

Met een ballenkaart tap je oefenballen uit de machine op de driving range. 10 x 24 ballen welteverstaan. Bij Golfclub Westland kost deze € 21,00 euro. Leden betalen € 19,00 en met een Speelgewoon kaart kost deze € 17,50

• Een “speelgewoon kaart”, wat is dat?

De Speelgewoon kaart is een soort strippenkaart waar je (met korting) diverse dingen mee kunt betalen. Bijvoorbeeld ballen voor het afslaan op de driving range. Of een greenfee om 18 holes op onze wedstrijdbaan te kunnen lopen of deelname aan diverse groepstrainingen. De Speelgewoon kaart kost € 175,00 en geeft 10 strippen.

• Wat kosten de prive lessen per uur?

Een standaardles duurt 50 minuten.
1 persoon € 60,-  (25 min/ € 30,-)
2 personen € 70,-  (25 min/ € 35,-)
3 personen € 80,-
4 personen € 90,-

• Cursus “Gewoon Doorpakken”

Na de Start Gewoon cursus heb je baanpermissie en kun je het geleerde herhalen en verfijnen in onze cursus “Gewoon Doorpakken”. dit zijn 5 lessen van 1,5 uur waar alle technieken herhaald worden en bijgeschaafd. Een nieuwe slag: die uit de bunker wordt hier geïntroduceerd. Deze cursus sluit naadloos aan op de Start Gewoon cursus en kost  € 125,- p.p

• Golfclubs en trolleys e.d.

Golfclub Westland verkoopt golfsets, trolleys, golfballen, handschoentjes. Vraag er gerust naar.